De superkracht van OMEGA-3 vetzuren

OMEGA-3 is de belangrijkste schakel ter voorkoming van chronische ziekten, vroegtijdige veroudering en is onmisbaar om ontstekingen uit te zetten!

Zie hieronder de vele functies van omega-3:

• Reguleert gezonde cholesterol waarden
  • Reguleert de bloedsuikerspiegel / beschermt insuline producerende cellen / verhoogt opname glucose in de cellen
  • Reguleert normale bloeddruk
  • Stimuleert groei en ontwikkeling hersenen van foetus
  • Is krachtig natuurlijk anti-depressiva
  • Heeft positieve invloed op hersenfunctie bij ADHD en autistische stoornissen
  • Maakt je rode bloedcellen super flexibel waardoor ze ook heel gemakkelijk in de allerfijnste haarvaatjes kunnen komen: = optimale doorbloeding van de ogen en de nieren
  • Heeft krachtige anti-ontsteking werking / zet ontsteking uit!
  • Stimuleert behoud van soepele pijnvrije gewrichten
  • Ondersteunt gezonde spierfuncties (hart is ook een spier)
  • Wordt in iedere celwand ingebouwd zodat cellen heel goed doorlaatbaar en zacht zijn = optimale opname zuurstof en voedingsstoffen + optimale uitscheiding afvalstoffen
  • Is onmisbaar voor normale ontwikkeling hersenen van kinderen
  • Vergroot de kracht van het immuunsysteem
  • Remt het ontstaan van bloedstolsels = verlaging kans op ontstaan van een beroerte
  • Is essentiële bouwstof voor de hersenen

Hoe is met jouw omega-3 status?

D.m.v. 2 druppeltjes bloed kunnen we dat precies meten! Het bloedmonster sturen we op naar Noorwegen en daar wordt in een laboratorium gemeten hoeveel omega-3 er in jouw rode bloedcellen zit. De uitslag van het onderzoek komt na 4 weken. Dan weet je of het voor jouw gezondheid aan te raden is, of zelfs noodzakelijk is, om hoogwaardige omega-3 olie aan je dagelijkse voeding toe te voegen. Na 5 maanden herhalen we de bloedtest opnieuw om te kijken naar het verschil met het eerste bloedonderzoek.

Hieronder zie je 2 uitslagen van het bloedonderzoek van een cliënt.

De startscore was erg slecht, maar na een jaar is er een spectaculaire verbetering te zien na het innemen van een dagelijkse portie omega 3 olie!

Toelichting van het onderzoek

Deze analyse meet de hoeveelheid omega3 en omega-6 vetten in je rode bloedcellen. De meest voorkomende omega-3 vetzuren zijn eicosapentaeenzuur (EPA) en docosahexaeenzuur (DHA). De hoeveelheid van deze twee types vertzuren in de rode bloedcel membraan in percentages geeft de zogenoemde Omega-3 index. De Omega-3 index is een goede manier om te kijken of je voldoende Omega-3 vetzuren via je dieet binnenkrijgt. Een Omega-3 index lager dan 4 geeft een verhoogde kans op de ontwikkeling van hart- en vaatziekten.
De ratio tussen Omega-6 en Omega-3 vetzuren in je celmembranen zegt ons iets over het optimaal functioneren van je lichaam. Je vindt meer informatie over de interpretatie van de resultaten in je testuitslag.

Eerste test:

Tweede test: