Gepersonaliseerde nazorg op maat

Heeft u al lange tijd last van een (sport)blessure die niet wil herstellen?

• Bent u herstellende van een gezondheidsprobleem/ziekte?
  • Heeft u borstkanker gehad en heeft u na de behandeling klachten gekregen?
  • Verloopt uw herstel trager dan u had verwacht?
  • Het begon met één klacht, maar u krijgt er steeds meer klachten bij?
  • Ervaart u bewegingsbeperking(en) als gevolg van een letsel, ziekte of blessure?

Heeft u van bovenstaande vragen één of meerdere vragen met ja moeten beantwoorden?

• Dan heeft u nu de oplossing binnen handbereik om uw herstel een flinke zet in de goede richting te geven.
    Praktijk Bilancia biedt hiervoor veel mogelijkheden:
    Ervaren handen onderzoeken de aangedane spieren, weefsels en gewrichten die niet goed functioneren.
  • We geven gerichte massagetherapie op maat gericht op bindweefsel, spieren en gewrichten om verhardingen in weefsels, stijfheid, pijn en bewegingsbeperking(en) te verminderen.
  • Magnesium huidproducten zetten we lokaal in om de aangedane weefsels te bereiken met als doel:
    • Verzuring van de weefsels en spieren te neutraliseren

• De betrokken spieren meer spierkracht te laten ontwikkelen

• De soepelheid van de weefsels te vergroten.

Aanvullende voedingssupplementen zetten we in met als doel de algehele mentale en fysieke conditie te verbeteren en om mogelijke voedingstekorten door langdurige ziekten/letsels/stress op te heffen.
We geven gerichte bewegingsadviezen die herstel zullen bevorderen.

We onderzoeken het prestatievermogen én het herstelvermogen van het brein.

In ons brein hebben vier belangrijke neurotransmitters zeer veel invloed op herstel: dopamine – acetylcholine – GABA – serotonine. We kunnen aan de hand van de neuro4vragenlijst precies in kaart brengen hoe uw neurotransmitters functioneren.

Ongewenste vochtophopingen kunnen we behandelen d.m.v. manuele lymfedrainage techniek en massagetherapie.
We kijken niet alleen naar de klacht die u heeft, maar we hebben veel aandacht voor u als mens en luisteren naar het verhaal erachter.
Warmte als onderdeel van de therapie passen we toe om de doorbloeding en de bloeddoorstroming waar nodig te bevorderen.

Omdat geen mens gelijk is kunnen we de frequentie én de tijdsduur van de behandelingen aan iedere cliënt afzonderlijk aanpassen voor een optimaal én snel resultaat. Neem voor meer informatie contact op via +31 6 45 27 4013 of het contactformulier.