PNEI Therapie – Veel mogelijkheden voor herstel

PNEI staat voor Psycho-Neuro-Endocrino-Immunologie. Er wordt gekeken of het brein de juiste brandstof en bouwstoffen krijgt om te kunnen functioneren. De klachten die met deze therapie te behandelen zijn: vermoeidheid, darmproblemen, ADHD, ADD, overgewicht, migraine, huidproblemen, auto-immuunziekten, depressieve klachten, slaapproblemen en hormonale stoornissen. Wij bieden veel mogelijkheden voor een herstel op maat.

Over PNEI

De PNEI houdt zich bezig met psychologie, immunologie, neurologie, sociologie, endocrinologie en de interactie met elkaar. Of simpel gezegd: hoe reageren het zenuwstelsel, de hormonen, het immuunsysteem, ons gedrag, onze emoties en onze omgeving op elkaar.

Onze organen en orgaansystemen communiceren voortdurend met elkaar. Dit houdt in dat onze psyche, immuunsysteem, zenuwstelsel en hormoonstelsel continu met elkaar in contact staan.

Een verstoring in het ene orgaansysteem kan daarom leiden tot problemen in een ander orgaansysteem. Het onderzoekt de wisselwerking tussen deze systemen. Dit in relatie tot ziekte en gezondheid. Door de juiste verbanden te leggen kan er sneller en doeltreffender tot de kern van het probleem worden gegaan!

Omgevingsfactoren PNEI

De mens heeft te maken met een reeks aan omgevingsfactoren die één of meerdere werkingsmechanismen in het lichaam kunnen verstoren. Denk hierbij aan voedingsarme voeding zoals fast food, kant en klare voeding, snacks, calorierijke voeding, te weinig beweging, medicijngebruik, stress en een vervuild leefmilieu.

Het resultaat: een ware pandemie van aandoeningen waarmee de gezondheidszorg dagelijks worstelt. PNEI biedt veel inzichten in het ontstaan van klachten en geeft veel mogelijkheden voor herstel. Het is er niet alleen voor om zieke mensen te behandelen, het is ook ter voorkoming.

Wilt u meer informatie of een afspraak maken? Neem dan contact met ons op!