Therapeutische massage

Optimaliseer uw lichaamsfuncties

Praktijk Bilancia biedt al sinds 2004 therapeutische massage vormen aan. De aangeboden therapeutische massagevormen door Praktijk Bilancia zijn onder andere spatadertherapie, lypossage massage, manuele Lymfedrainage, hydro wave massage en triggerpoint massage. De therapeutische massages zijn gericht op de specifieke klachten van de cliënt. Het doel van de massage kan zijn om stress en spanningen te verminderen en de bloedtoevoer en de werking van de zenuwen te optimaliseren. Door het geven van de juiste massage kunnen functies herstellen.

Spatadertherapie

Met de zeer effectieve spatadertherapie hebben we al zeer veel cliënten succesvol kunnen helpen om de vervelende klachten, die veroorzaakt worden door spataderen te behandelen. Klachten als: pijn, jeuk, zwaar gevoel, kramp, vermoeidheid, slecht herstellende wonden worden veroorzaakt door een slechte circulatie in de benen. Door deze therapeutische massage te volgen en in het begin wekelijks de benen te laten masseren volgens de spatadertherapie zullen klachten snel verdwijnen. We gaan voor zo min mogelijk behandelingen met een maximaal resultaat: na verloop van tijd is één spatadertherapie behandeling in de 8 weken voldoende om klachtenvrij te zijn. Vele cliënten hebben dit al kunnen ervaren.

Lypossage massage

We geven Lypossage massage als therapie om centimeters op buik-billen-bovenbenen te laten verdwijnen. Hiervoor geven we de lypossage massage in een kuur van 12 behandelingen die 2 x per week gegeven worden voor een optimaal resultaat. De huid voelt strakker aan en de omvang is minder! U zit letterlijk lekkerder in uw vel door deze therapeutische massage.

Manuele Lymfedrainage

Manuele Lymfedrainage is een behandeling voor oedeem en lipoedeem. Door specifieke handgrepen te gebruiken met een pompende beweging worden de lymfvaten geactiveerd. Dit vergroot de afvoer van  lymfevocht.  Oedeem en lipoedeem behandelen we met een combinatie therapie op maat: aan de ene kant de  manuele lymfedrainage, die ervoor zorgt dat het lymfevocht verdwijnt en dat het lymfestelsel krachtiger gaat werken. Deze therapeutische massage zorgt zowel voor een korte als een lange termijnwerking: snel vocht vermindering en activatie van het lymfesysteem.

Hydro wave massage

De hydro wave massage is speciaal voor zwangeren in de laatste maanden van de zwangerschap. U ligt op een, met warm water gevuld matras en dit is super ontspannend. Door het water opzij te duwen kunnen we toch uw gehele rug masseren.

Triggerpoint massage

Tijdens een trigger point massage behandelen we de knoop in uw spier. De knoop kan zo groot zijn als een speldenknop tot een euro munt. Deze triggerpoints staan erom bekend at ze niet alleen op de lokatie van de knoop klachten geven maar juist de pijn ergens anders naar uitstralen. Door de trigger points via de triggerpoint techniek  te behandelen verdwijnen ook die symptomen.

Naast therapeutische massages biedt Praktijk Bilancia ook ontspanningsmassages aan.

Wilt u meer weten over onze therapeutische massages? Neem contact op met ons.