Therapeutische massages

Praktijk Bilancia biedt al sinds 2004 therapeutische massagevormen aan. De aangeboden therapeutische massagevormen door Praktijk Bilancia zijn onder andere spatadertherapie, lypossage massage, manuele lymfedrainage en triggerpoint massage.

De therapeutische massages zijn gericht op de specifieke klachten van de cliënt. Het doel van de massage kan zijn om stress en spanningen te verminderen en de bloedtoevoer en de werking van de zenuwen te optimaliseren. Door te werken met de juiste massagetechnieken treden functionele verbeteringen in het lichaam op.

Spatadertherapie

Klachten die veroorzaakt kunnen worden door spataderen zijn o.a.: pijn, jeuk, zwaar gevoel, kramp, vermoeidheid, slecht herstellende wonden en huidproblemen. De oorzaak is een verminderde/slechte bloedcirculatie in de vaten in de benen. De spatadertherapie is zeer effectief om deze klachten snel te laten verdwijnen.

Lypossage massage

Lypossage massage als therapie wordt toegepast om centimeters op buik-billen-bovenbenen te verminderen. Hiervoor geven we de lypossage massage in een kuur van 12 behandelingen die 2 x per week gegeven worden voor een optimaal resultaat. De huid voelt strakker aan en de omvang is minder! U zit letterlijk lekkerder in uw vel door deze stevige therapeutische bindweefselmassage.

Manuele Lymfedrainage

Manuele Lymfedrainage is een behandeling voor ongewenste oedeem vorming en wordt ingezet bij lipoedeem. Door specifieke handgrepen te gebruiken met een pompende beweging worden de lymfvaten geactiveerd. Dit vergroot de afvoer van  lymfevocht.  Oedeem en lipoedeem behandelen we met een combinatie therapie op maat: aan de ene kant de manuele lymfedrainage, en daarnaast kijken we naar de oorzaak/oorzaken van de oedeem of lipoedeem en deze behandeling is heel persoonlijk. Manuele lymfedrainage zorgt zowel voor een korte als een lange termijnwerking: snel vocht vermindering en activatie van het lymfesysteem voor de lange termijn.

Triggerpoint massage

Tijdens een trigger point massage behandelen we de knoop in een spier. De knoop kan zo klein zijn als een speldenknop of zo groot als een euro munt. Triggerpoints staan erom bekend dat ze niet alleen op de locatie van de knoop klachten geven maar juist ergens anders een bepaalde sensatie geven. Door de triggerpoints via de triggerpoint techniek  te behandelen verdwijnen ook die symptomen.

Naast therapeutische massages biedt Praktijk Bilancia ook ontspanningsmassages aan.

Wilt u meer weten over onze therapeutische massages? Neem dan contact met ons op.